Annuleren & Retourneren​

Wij willen natuurlijk dat je 100% tevreden bent met jou aankoop. Maar het kan altijd gebeuren dat er iets mis is met jouw product of dat het toch niet is wat je zoekt. Geen enkel probleem – we hebben een eenvoudig en klantvriendelijk retourbeleid om ervoor te zorgen dat je met een gerust hart kunt winkelen.

Iedereen bedenkt zich wel eens na het kopen van een product – bij Stitchonomy begrijpen we dat! Daarom gaan we verder dan de wettelijk verplichte 14 dagen bedenktijd. Je krijgt van ons maar liefst 30 dagen de tijd om je bestelling te retourneren, zonder opgaaf van reden. Het enige wat we vragen, is dat je de retourprocedure correct volgt. Als je dat doet, zorgen wij ervoor dat je het volledige aankoopbedrag terugkrijgt, inclusief de verzendkosten. We willen het retourproces zo soepel mogelijk laten verlopen, maar onthoud dat de retourkosten voor je eigen rekening zijn.

Misschien vraag je je af of je producten die je in de uitverkoop hebt gekocht ook kunt retourneren. Goed nieuws: de wettelijke bedenktijd is hierop van toepassing, net als op reguliere producten. Je hebt dus nog steeds 30 dagen om te beslissen of het product echt bij je past. Alleen digitale producten zijn uitgezonderd van het retourrecht.

Het kan natuurlijk ook gebeuren dat een product bij aankomst defect of beschadigd is. Dat is natuurlijk heel vervelend, maar we staan achter onze producten en staan voor je klaar om het op te lossen. Als dit het geval is, hoef je alleen maar contact met ons op te nemen via info@stitchonomy.nl en ons wat foto’s van de beschadigingen te sturen. We sturen je graag kosteloos een nieuw product om de situatie recht te zetten. Mocht het nodig zijn om het beschadigde product retour te sturen, dan zorgen wij voor een retourlabel. Als we om wat voor reden dan ook geen vervangend product kunnen verzenden, krijg je uiteraard het volledige aankoopbedrag retour.

Als je een bestelling wilt annuleren of bijvoorbeeld je adres wilt wijzigingen kan dit binnen 2 uur na het plaatsen van je bestelling. Ons doel is om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden, dus na die eerste 2 uur is het pakketje meestal al onderweg. Maar maak je geen zorgen, zelfs als je de bestelling hebt ontvangen, heb je nog steeds 30 dagen bedenktijd om te beslissen of je het wilt houden. Als je van gedachten verandert, volg dan gewoon onze retourprocedure om het product terug te sturen.

Bij Stitchonomy willen we dat je winkelervaring soepel en probleemloos verloopt. We begrijpen dat er momenten zijn waarop je van gedachten verandert, of wanneer een product niet aan je verwachtingen voldoet. Daarom zijn we er om je te helpen, of het nu gaat om annuleren, retourneren of problemen met beschadigde producten. Jouw tevredenheid staat voorop!

Retourprocedure

Stap 1: Retour Aanmelden

Meld binnen 30 dagen na ontvangst je retour aan via de mail. Vermeld hierbij:

  • Je ordernummer
  • Je naam
  • Het artikel dat je wilt retourneren
  • Optioneel: de reden van je retour

Stap 2: Verzenden

Na bevestiging van je retourmelding vragen we je om de bevestiging uit te printen en samen met het artikel/de artikelen goed te verpakken. De verzendkosten betaal je zelf tenzij je een foutief/kapot product retour zendt, zorg dus dat het pakket voldoende is gefrankeerd. Verzend het pakket binnen 30 dagen naar het onderstaande retouradres.

Stitchonomy
Graaf van Solmsweg 50h
5222 BP ‘s-Hertogenbosch
Nederland

Stap 3: Geld Retour

Als het pakket in goede orde en de product(en) in originele ongeopende staat verkeren, storten wij binnen 14 dagen het bedrag terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen. 

De tijd die het duurt voordat de terugbetaling is verwerkt hangt af van de betaalmethode die je hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen.

Houd er rekening mee dat als de verpakking beschadigd is of het artikel niet meer in de originele staat is, de waardevermindering wordt ingehouden op het terug te storten bedrag. Dit kan oplopen tot 100%.

Veelgestelde Vragen

Wat is het retourbeleid voor online gekochte artikelen?

Naast de wettelijk verplichte bedenktermijn van 14 dagen geven we je graag even de tijd. Daarom kun je bij Stitchonomy tot 30 dagen na je aankoop je bestelling, zonder opgaaf van reden, retour zenden. Indien je de retourprocedure correct hebt voltooid krijg je het gehele aankoopbedrag inclusief verzendkosten terug. Alleen de retourkosten zijn voor je eigen rekening.

De tijd die het duurt voordat de terugbetaling is verwerkt hangt af van de betaalmethode die je hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen.

iDeal: 2-3 werkdagen
Klarna: 5-7 werkdagen
PayPal: maximaal 5 werkdagen
Creditcard: maximaal 30 dagen
Apple Pay: maximaal 5 werkdagen

Ja, je hebt ook wettelijke bedenktijd bij producten die je hebt gekocht in de uitverkoop. Hiervoor geldt hetzelfde als reguliere producten – je hebt bij ons 30 dagen geld terug garantie.

Wat vervelend dat je product kapot is aangekomen! Wij sturen je graag kosteloos een nieuw product toe. Stuur hiervoor een mail naar info@stitchonomy.nl met foto’s van de envelop en het product waarbij de beschadigingen zichtbaar zijn. Mochten we het product retour willen ontvangen, zullen we je een retourlabel sturen. Indien het niet mogelijk is om een vervangend product te versturen, krijg je uiteraard je volledige aankoopbedrag retour.
Je kunt een geplaatste bestelling binnen 2 uur annuleren of wijzigen. Omdat wij graag zo snel mogelijk alle bestellingen willen verzenden is het pakketje daarna helaas al onderweg. Uiteraard heb je dan alsnog 30 dagen bedenktijd en kun je het pakketje altijd retour zenden via onze retourprocedure.

Staat je vraag er niet bij?

Neem dan contact op via de knop!